רשלנות רפואית אבחון התקף לב

אבחון מאוחר או שגוי של התקף לב עלול לסכן את חייו של מקבל ההתקף. מעקב לא תקין, התעלמות מבדיקות וטיפול רשלני מהווים עילה לתביעת פיצויים.
רשלנות רפואית אבחון התקף לב
0
(0)
תוכן העניינים:

התקף לב, או בשמו הרפואי "אוטם שריר הלב" הוא מצב בו אחד מהעורקים הכליליים המובילים דם בגוף, נחסם ברמה מסוימת.

ככל שמדובר בעורק ראשי יותר ובחסימה מלאה יותר, סכנת החיים שתשקף לאדם העובר התקף תהיה מיידית וחמורה יותר.

חסימת עורקי דם קורית בעקבות הצטברות שכבת כולסטרול ושומן על דפנות העורקים ומובילה להיצרותו של העורק, עד לחסימה מוחלטת של זרימת דם בעורק זה.

מהירות הטיפול וצורתה היא קריטית עבור נפגעי אירועים לבביים ועשויים להיות עניין של חיים ומוות. אבחון מאוחר או שגוי עלול לדרדר את מצבו של המטופל בצורה אנושה.

מקרים נפוצים של רשלנות באבחון התקף לב

התסמינים המוכרים ביותר בעת התקף לב הינם כאבים מקרינים בחזה ודקירות בחזה. מטופלים שמגיעים למיון עם תלונות אלו זוכים לקבל טיפול זריז לחשד באוטם שריר הלב. למהירות הטיפול חשיבות קריטית בשלב זה, כיוון שכל אזור בלב שנחסם לקבלת דם הופך לנמק, ומת.

אולם, להתקף לב קיימים תסמינים אחרים, שכיחים פחות, שעלולים להתפרש בטעות כתסמיני מחלות אחרות ולקבלת טיפול שגוי.

נשים, לדוגמא, חוות התקפי לב בכאבים קלים יותר, חולשה, ועוד.

מתי ניתן לקבוע כי אבחון שגוי נעשה בעקבות רשלנות רפואית?

  • התעלמות מהיסטוריה רפואית משפחתית

בכל מצב בו קיימת היסטוריה רפואית משפתית של התקפי לב, עולה החשד להתקף לב גם במקרים בהם התופעות אינן חופפות לאלו המזוהות עם התקף לב. מחובתו של הרופא לתשאל כל מטופל על היסטוריה רפואית רלוונטית ולתת לו טיפול בהתאם למידע.

  • רשלנות בביצוע בדיקות חובה

קיימות שתי בדיקות הנערכות כחלק מפרוטוקול של התקפי לב בבתי החולים. בכל מצב בו עולה חשד, ולו הקל ביותר, להתקף לב, על הרופא לבצען כדי לשלול אירוע לבבי. הבדיקות הן:

שתי בדיקות א.ק.ג

שתי בדיקות דם לגילוי אנזימי לב בדם

  • התעלמות מתסמינים אצל אנשים בקבוצת סיכון

ישנם אנשים מסוימים הנמצאים בקבוצת סיכון מוגברת לחוות התקפי לב במהלך חייהם. אנשים שמנים במיוחד, חולי סוכרת, סובלים מעודף לחץ דם ומעשנים חייבים התייחסות מיוחדת בכל תלונה שהיא. גם במצבים בהם הסבירות כי תלונותיהם קשורות להתקף לב היא נמוכה, על הרופא המטפל לשלול אפשרות כזאת בטרם ייגש לבדיקת אפשרויות נוספות.

בנוסף, גם לרופאים המטפלים הקבועים של אנשים אלו קיימת סבירות לרשלנות רפואית באבחון התקף לב, כאשר לא הציגו תמונת מצב ברורה ושלמה למטופל וכן במידה ולא הסבירו להם את נחיצותן של בדיקות מעקב קבועות לגילוי רמות כולסטרול ושומנים בדם. בשל שכיחותם של תלונות בנושאים אלו נוטים רופאים רבים לשלוח לבדיקות רלוונטיות רק אנשים הנושאים תסמינים בולטים, ומתעלמים מאחרים הסובלים מתופעות "שקטות" יותר.

תביעת פיצויים בגין רשלנות באבחון תקף לב

בכל מצב בו בוצע אבחון מאוחר מדי או שגוי בהתקף לב, כדאי לבדוק האם נעשתה רשלנות רפואית. במקרה של רשלנות או חשד לרשלנות יש לפנות לעו"ד המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית לשם בחינת המקרה ולאחר איסוף כל המידע הרלוונטי שהוביל להתקף. גובה הפיצויים משתנה בהאם לנזק שנגרם, כשבמקרים של מוות (חס וחלילה) גובה הפיצוי למשפחת הנפטר יכול להגיע למיליוני שקלים.

כמה המאמר היה יעיל?

לחץ על הכוכב על מנת לדרג את המאמר!

דירוג ממוצע 0 / 5. מונה הצבעות: 0

אין הצבעות עד עתה. היה הראשון לדרג את המאמר.

As you found this post useful...

עקוב אחרינו ברשתות החברתיות!

שתפו:
מאמרים נוספים:
קרעים בלידה
רשלנות רפואית קרעים בלידה

קרעים בלידה עלולים לגרום לכאב, לפגיעה ביחסי המין ולבעיות רפואיות נוספות. במקרים בהם הקרעים הם תוצר של רשלנות רפואית ניתן להגיש תביעת פיצויים.

רשלנות רפואית במתיחת בטן
רשלנות רפואית בניתוח מתיחת בטן

0 (0) ניתוח מתיחת בטן אשר הינו ניתוח פלסטי אלקטיבי (למטרות אסתטיות ולא רפואיות) הינו הליך המורכב הדורש הכנה ומיומנות גבוהה של הצוות המטפל, במידה

רשלנות רפואית בניתוח מוח
רשלנות רפואית בניתוח מוח

0 (0) ניתוח מוח הינו הליך המורכב הדורש הכנה ומיומנות גבוהה של הצוות המטפל, במידה ונמצא כי חלה רשלנות של גורם רפואי במהלך הניתוח תיתכן

צור איתנו קשר