רשלנות רפואית באבחון וניתוח סרטן העור

אבחון מוקדם של סרטן העור מאפשר להעניק לחולה טיפול פשוט והגעה להחלמה מלאה. אי אבחון בזמן שמקורו ברשלנות מהווה עילה לתביעת פיצויים.
רשלנות רפואית אבחון סרטן העור
0
(0)
תוכן העניינים:

סרטן העור הינו אחד מסוגי הסרטן הנפוצים ביותר. לרוב, תאובחן מחלת זו לאחר הופעתה של שומה חדשה או שומה ששינתה את מראה, וכן במקרה של הופעת נגעים אדומים ומגרדים בגוף.

האזורים החשופים לשמש מועדים יותר לחלות בסרטן העור. נדיר למצוא גידולים בעור מוצנע. ככל שעולה המודעות לשכיחותה של המחלה, אנשים רבים יותר באים לשלול את קיומו של סרטן העור בגופם מכל סיבה המעוררת חשד למחלה זו.

מקובל להמליץ אחת לשנה לבצע בדיקה לשומות, בייחוד לאנשים הנוטים להצמיח נקודות חן גדולות ובולטות וכן לבעלי היסטוריה משפחתית של סרטן העור.

למרות המודעות הגוברת וההכרות עם התחום, עדיין חולים רבים מוצאים את עצמם בשלבים מתקדמים של המחלה, כאשר ניתן היה לטפל בה בקלות אילו הייתה מתגלית בשלב מוקדם יותר. פעמים רבות, אבחון מאוחר של המחלה מקורו ברשלנות רפואית.

סיכויים וסיכונים בסרטן העור

הליך האבחון בסרטן העור זהה לכל רמות המחלה. תחילה, יסיר הרופא בפעולה כירורגית את הגידול וישלח אותו לבדיקת ממצאים פתולוגים. לפי תוצאות הבדיקה ייקבע סוג הגידול. בהמשך, יעבור החולה בדיקת סי.טי. ולקיחת ביופסיה. לאחר תהליך זה ניתן יהיה לקבוע את שלב הגידול ועל פי זה להתאים את הטיפול המיטבי.

הטיפול יכול לכלול כריתת הגידול בלבד, הקרנה נקודתית במקרה של התפשטות מקומית של הגידול, ואף טיפול כימותרפי במצבים קשים יותר.

סרטן העור עשוי להופיע בצורות שונות. ישנם רמות במחלה וצורת הטיפול חייבת להיות מותאמת לצורה הספציפית בה התפרצה המחלה אצל המטופל.

בדרגת הסיכון הגבוהה ביותר נמצאים אלו הלוקים בסרטן ממאיר, שחודר לתאים העמוקים יותר ועשוי להיות אף גרוגרתי.

למרבה הצער, גם אנשים הלוקים בסרטן העור בצורה קלה יותר עלולים להידרדר למצבים מסכני חיים בעקבות אבחון מאוחר או טיפול כושל.

מקרים נפוצים של רשלנות באבחון סרטן העור

במקרים אלו, כדאי לוודא כי הנזק שנגרם למטופל לא קרה כתוצאה מרשלנות רפואית:

  • העלמת מידע רלוונטי מהמטופל

כמו בכל הליך רפואי, מחויב הרופא המטפל לפרוש בפני המטופל תמונת מצב מלאה על רמת המחלה, דרכי הטיפול, תופעות לוואי אפשריות ודרכי טיפול חילופיות. העלמת כל פרט ממידע זה טרום ובמהלך הטיפול נחשבת כרשלנות רפואית ברורה.

  • הימנעות מביצוע בדיקות

אם הרופא המטפל התעלם מתלונות התואמות לפרוטוקול של חולי סרטן העור, או לא התייחס להיסטוריה רפואית רלוונטית וכתוצאה מכך הסרטן התגלה בשלבים מאוחרים, מדובר ברשלנות רפואית.

  • התעלמות מממצאים חשודים

במקרה בו מטופל הגיע לבדיקה שגרתית והרופא לא הפנה אותו להמשך טיפול למרות שהתגלו ממצעים לא תקינים, ניתן לתבוע על רשלנות רפואית.

  • טיפול שגוי

הליך כירורגי כושל, או טיפול שאיננו תואם את מצבו של המטופל עלולים להצביע על רשלנות רפואית בטיפול בסרטן העור. מקרים בהם לא הוסר הגידול בצורה מוצלחת, התגלו תופעות לוואי לאחר ניתוח בסרטן העור או חמור יותר – הטיפול שניתן לא תאם את סוג הסרטן או מצבו של החולה, מהווים סיבה משמעותית להגשת תביעה על רשלנות רפואית בטיפול בסרטן העור.

תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית

בכל מקרה של חשד לרשלנות שהובילה להתפתחות סרטן העור יש לפנות לעורך דין המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית. עורך הדין ידאג לאיסוף החומרים הרפואיים הרלוונטיים ויחד עם חוות דעת של רופא מומחה בתחום הדרמטולוגיה (רפואת עור) ניתן להגיש תביעת בבית המשפט בגין רשלנות רפואית לשם קבלת פיצויים שגובהם יקבע בהתאם למידת הנזקים שנגרמו למטופל בהווה ובראיה עתידית כולל הוצאות על תרופות וטיפולים, אבדן כושר עבודה והשתכרות ופרמטרים נוספים.

כמה המאמר היה יעיל?

לחץ על הכוכב על מנת לדרג את המאמר!

דירוג ממוצע 0 / 5. מונה הצבעות: 0

אין הצבעות עד עתה. היה הראשון לדרג את המאמר.

As you found this post useful...

עקוב אחרינו ברשתות החברתיות!

שתפו:
מאמרים נוספים:
קרעים בלידה
רשלנות רפואית קרעים בלידה

קרעים בלידה עלולים לגרום לכאב, לפגיעה ביחסי המין ולבעיות רפואיות נוספות. במקרים בהם הקרעים הם תוצר של רשלנות רפואית ניתן להגיש תביעת פיצויים.

רשלנות רפואית במתיחת בטן
רשלנות רפואית בניתוח מתיחת בטן

0 (0) ניתוח מתיחת בטן אשר הינו ניתוח פלסטי אלקטיבי (למטרות אסתטיות ולא רפואיות) הינו הליך המורכב הדורש הכנה ומיומנות גבוהה של הצוות המטפל, במידה

רשלנות רפואית בניתוח מוח
רשלנות רפואית בניתוח מוח

0 (0) ניתוח מוח הינו הליך המורכב הדורש הכנה ומיומנות גבוהה של הצוות המטפל, במידה ונמצא כי חלה רשלנות של גורם רפואי במהלך הניתוח תיתכן

צור איתנו קשר