רשלנות רפואית בניתוח כריתת רחם

רשלנות רפואית בניתוח כריתת רחם
0
(0)

ניתוח כריתת רחם הינו הליך המורכב הדורש הכנה ומיומנות גבוהה של הצוות המטפל, במידה ונמצא כי חלה רשלנות של גורם רפואי במהלך הניתוח תיתכן עילה לתביעת רשלנות רפואית, אותה ניתן להגיש לבית המשפט באמצעות עו"ד ובצירוף חוות דעת של רופא מומחה.

מהי רשלנות בניתוח?

הגדרת החוק קובעת כי ביצוע ניתוח ללא רמת מיומנות או זהירות סבירה נחשב לרשלנות של הגורם המטפל. הגדרה זו רלוונטית הן עבור הרופא המנתח והן עבור כל הצוות אשר מעורב בכל תהליך הניתוח, לפניו, במהלכו ולאחריו. בין גורמים אלה: טכנאים, אחיות, רופאים מרדימים ואנשי צוות נוספים.

ניתוח כריתת רחם

ניתוח כריתת רחם (היסטרקטומיה) זהו הליך כירורגי בו מסירים את רחם האישה באופן מלא או חלקי ללא צוואר הרחם. לעיתים, במידת הצורך מסירים במסגרת ההליך (כריתת רחם רדיקלית) גם את האיברים הסמוכים לרחם: חצוצרות, שחלות, בלוטות ונרתיק עליון.

לפני קבלת ההחלטה על הכריתה, על הרופאים לבחון חלופות אפשריות במקרים בהן הן רלוונטיות (בייחוד כאשר מדובר בכאבים ולא בכריתה עקב התפתחות גידול סרטני), לדוגמא: ביצוע אמבוליזציה (חסימה) של עורק הרחם במקרים של הימצאות שרירנים ואדנומיוזיס ברחם, אבלציה של רירית הרחם לנשים הסובלות מדימום ווסתי מוגבר, התקן תוך רחמי, גלולות למניעת הריון, תרופות לשיכוך כאבים ולפרוסקופיה (ניתוח זעיר פולשני) של האגן.

הניתוח מומלץ ונדרש עקב סיבות רבות ושונות, ביניהן:

  • דימומים חריפים וכרוניים בנרתיק
  • כאבי אגן עזים
  • סרטן – הרחם, צוואר הרחם והשחלות
  • שרירנים ברחם (מיומות) – גידול שפירים שמתפתחים מרקמת שריר הרחם
  • צניחת רחם – ירידה של הרחם אל תוך חלל הנרתיק
  • אנדומטריוזיס – צמיחה של רקמת רחם מחוצה לו
  • אדנומיוזיס  – חדירה של תאי רירית רחם אל תוך שריר הרחם

שיטות נפוצות להסרת הרחם

חתך בטני – לאורך או לרוחב הבטן התחתונה בהתאם להחלטת הרופא ומצבה הרפואי של המטופלת.

חתך בנרתיק – חתך קטן באזור העליון של הנרתיק, כשההוצאה של הרחם מתבצעת גם דרך הנרתיק.

לפרוסקופיה / לפרוסקופיה רובוטית – חתך זעיר בבטן דרכו מכניסים צינורית ומצלמה כשמבצעים ורואים באופן חי את האזור המנותח, ניתן גם לבצע את הניתוח באמצעות רובוט מיוחד הנתון לשליטת הרופא לשם דיוק רב יותר. שיטה לא פולשנית זו הינה גם בעלת שיעור זיהומים נמוך יותר ואיננה משאירה צלקות בולטות.

נזקים אפשריים כתוצאה מרשלנות רפואית בניתוח כריתת רחם

הנזקים העיקריים הם פגיעה באיברים הפנימיים הסמוכים לרחם:

  • קרעים במעי הגס והדק (מה שעלול לזיהום מהיר וקטלני בבטן)
  • פגיעה בשחלות ובחצוצרות
  • פגיעה בשלפוחית השתן
  • נזקים אפשריים נוספים הם זיהומים, קשיי נשימה, התפתחות קרישי דם וכן לתופעות לוואי כמו כאב בזמן פעילות מינית וירידה בחשק המיני וסימנים מוקדמים של גיל המעבר (כמו הופעת גלי חום ותופעות נפוצות נוספות של תקופה זו).
 

מה נחשב לרשלנות רפואית בניתוח כריתת רחם?

  • אי מתן הסכמה מדעת – בכל ניתוח על הרופא להבהיר למטופל אודות ההשלכות, הסיכויים והסיכונים של הניתוח ולהחתימו על טופס הסכמה.
  • ניתוח רשלני – רשלנות בכל שלבי ההליך הכירורגי, לפניו (כשגם אי הכוונה על התנהלות לפני הניתוח כמו הפסקת עישון ונטילת תרופות מסוימות נחשב לרשלנות), במהלכו ולאחריו (על מנת למנוע קרישי דם יש לרוקן את שלפוחית השתן והמעיים)
  • ניתוח שלא צורך – החלטה לבצע את הניתוח כשאין צורך לבצע אותו או שהמטופל אינו מתאים לביצוע ניתוח זה.
  • רשלנות בהרדמה – רשלנות של הרופא המרדים

הגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית בניתוח כריתת רחם

במקרים בהם נגרם לכם נזק או עולה החשד לכך כי היתה רשלנות רפואית בניתוח כריתת רחם יש לפנות אל עורך דין מומחה בתחום על מנת שיבחן אם אכן חלה רשלנות בכל שלב של ההליך הניתוח (לפניו, במהלכו ולאחריו) ואם קיים קשר נסיבתי בין ההתנהלות הרשלנית לנזקים שנגרמו למטופל.

גובה הפיצויים במקרים של רשלנות רפואית בניתוח כריתת רחם יכולים להגיע לסכומים של מיליוני שקלים, כשגובה הפיצוי משתנה בהתאם לחומרת הנזקים וההשלכות שלהם על חיי המטופל (נזקים נפשיים, הוצאות על תרופות וטיפולים, אבדן כושר עבודה ועוד) בטווח הקצר והארוך.

כמה המאמר היה יעיל?

לחץ על הכוכב על מנת לדרג את המאמר!

דירוג ממוצע 0 / 5. מונה הצבעות: 0

אין הצבעות עד עתה. היה הראשון לדרג את המאמר.

As you found this post useful...

עקוב אחרינו ברשתות החברתיות!

שתפו:
מאמרים נוספים:
קרעים בלידה
רשלנות רפואית קרעים בלידה

קרעים בלידה עלולים לגרום לכאב, לפגיעה ביחסי המין ולבעיות רפואיות נוספות. במקרים בהם הקרעים הם תוצר של רשלנות רפואית ניתן להגיש תביעת פיצויים.

רשלנות רפואית במתיחת בטן
רשלנות רפואית בניתוח מתיחת בטן

0 (0) ניתוח מתיחת בטן אשר הינו ניתוח פלסטי אלקטיבי (למטרות אסתטיות ולא רפואיות) הינו הליך המורכב הדורש הכנה ומיומנות גבוהה של הצוות המטפל, במידה

רשלנות רפואית בניתוח מוח
רשלנות רפואית בניתוח מוח

0 (0) ניתוח מוח הינו הליך המורכב הדורש הכנה ומיומנות גבוהה של הצוות המטפל, במידה ונמצא כי חלה רשלנות של גורם רפואי במהלך הניתוח תיתכן

צור איתנו קשר