רשלנות רפואית בניתוח לכריתת תוספתן

רשלנות רפואית בניתוח כריתת תוספתן
0
(0)

ניתוח לכריתת תוספתן (אפנדציט) הינו הליך המורכב הדורש הכנה ומיומנות גבוהה של הצוות המטפל, במידה ונמצא כי חלה רשלנות של גורם רפואי במהלך הניתוח תיתכן עילה לתביעת רשלנות רפואית, אותה ניתן להגיש לבית המשפט באמצעות עו"ד ובצירוף חוות דעת של רופא מומחה.

מהי רשלנות בניתוח?

הגדרת החוק קובעת כי ביצוע ניתוח ללא רמת מיומנות או זהירות סבירה נחשב לרשלנות של הגורם המטפל. הגדרה זו רלוונטית הן עבור הרופא המנתח והן עבור כל הצוות אשר מעורב בכל תהליך הניתוח, לפניו, במהלכו ולאחריו. בין גורמים אלה: טכנאים, אחיות, רופאים מרדימים ואנשי צוות נוספים.

ניתוח כריתת תוספתן (אפנדציט) ונזקים אפשריים בעקבות רשלנות רפואית

ניתוח לכריתת התוספתן (אפנדציט) נדרש במקרים בהם מתפתחת דלקת, מה שגורם לכאבים עזים בבטן התחתונה, לחום גבוה והקאות. במקרים של התפתחות חריפה של הדלקת עלול להיווצר נקב באיבר וזה עלול להוביל לזיהום בטני קטלני, כך שיש לקבל טיפול טיפול רפואי ללא דיחוי.

לאחר אבחון רפואי, שכולל בדיקה גופנית (מישוש הבטן) ולאחר מכן בדיקת דימות של אולטרסאונד בטן / MRI לשם ביסוס האבחנה יוחלט על אופן הטיפול – אם זה טיפול תרופתי אנטיוביוטי (נפוץ בעיקר בקרב ילדים) או לבצע הסרה של התוספתן במסגרת הליך כרירוגי אותו ניתן לבצע באמצעות חתך בטני בצד הימני התחתון או באמצעות הליך כירורגי זעיר פולשני (השיטה הלפרוסקופית) באמצעות חתכים זעירים דרכם מוחדרת מצלמה ומכשור לביצוע הטיפול ע"י שליטה מרחוק.

נזקים אפשריים כתוצאה מרשלנות רפואית בניתוח לכריתת תוספתן

אבחון שגוי או מאוחר של הדלקת עלול להוביל לקריעה של התוספתן, ולזיהום בטני שעלול לסכן חיים. סיבוכים אפשריים בניתוח תוספתן הם חסימה של המעי ויצירת מורסות.

מה נחשב לרשלנות רפואית בניתוח לכריתת תוספתן?

  • אי מתן הסכמה מדעת – בכל ניתוח על הרופא להבהיר למטופל אודות ההשלכות, הסיכויים והסיכונים של הניתוח ולהחתימו על טופס הסכמה.
  • ניתוח רשלני שמקורו באי מיומנות מספקת ואי שמירה על רמת זהירות סבירה – רשלנות זו תקפה בכל שלבי ההליך הכירורגי, לפניו, במהלכו ולאחריו. לדוגמא: רשלנות שמקורה באבחון שגוי / מאוחר: אם זה בבדיקה הגופנית, פענוח לא תקין של בדיקות דם / בדיקות דימות, ניתוח רשלני שלא עמד ברמת הזהירות הסבירה והוביל לניקוב המעיים.
  • ניתוח שלא צורך – החלטה לבצע את הניתוח כשאין צורך לבצע אותו או שהמטופל אינו מתאים לביצוע ניתוח זה.
  • רשלנות בהרדמה – רשלנות של הרופא המרדים

הגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית בניתוח לכריתת תוספתן

במקרים בהם נגרם לכם נזק או עולה החשד לכך כי היתה רשלנות רפואית בניתוח לכריתת תוספתן יש לפנות אל עורך דין מומחה בתחום על מנת שיבחן אם אכן חלה רשלנות בכל שלב של ההליך הניתוח (לפניו, במהלכו ולאחריו) ואם קיים קשר נסיבתי בין ההתנהלות הרשלנית לנזקים שנגרמו למטופל.

גובה הפיצויים במקרים של רשלנות רפואית בניתוח לכריתת תוספתן יכולים להגיע לסכומים של מיליוני שקלים, כשגובה הפיצוי משתנה בהתאם לחומרת הנזקים וההשלכות שלהם על חיי המטופל (נזקים נפשיים, הוצאות על תרופות וטיפולים, אבדן כושר עבודה ועוד) בטווח הקצר והארוך.

כמה המאמר היה יעיל?

לחץ על הכוכב על מנת לדרג את המאמר!

דירוג ממוצע 0 / 5. מונה הצבעות: 0

אין הצבעות עד עתה. היה הראשון לדרג את המאמר.

As you found this post useful...

עקוב אחרינו ברשתות החברתיות!

שתפו:
מאמרים נוספים:
קרעים בלידה
רשלנות רפואית קרעים בלידה

קרעים בלידה עלולים לגרום לכאב, לפגיעה ביחסי המין ולבעיות רפואיות נוספות. במקרים בהם הקרעים הם תוצר של רשלנות רפואית ניתן להגיש תביעת פיצויים.

רשלנות רפואית במתיחת בטן
רשלנות רפואית בניתוח מתיחת בטן

0 (0) ניתוח מתיחת בטן אשר הינו ניתוח פלסטי אלקטיבי (למטרות אסתטיות ולא רפואיות) הינו הליך המורכב הדורש הכנה ומיומנות גבוהה של הצוות המטפל, במידה

רשלנות רפואית בניתוח מוח
רשלנות רפואית בניתוח מוח

0 (0) ניתוח מוח הינו הליך המורכב הדורש הכנה ומיומנות גבוהה של הצוות המטפל, במידה ונמצא כי חלה רשלנות של גורם רפואי במהלך הניתוח תיתכן

רשלנות רפואית בניתוח קטרט
רשלנות רפואית בניתוח קטרקט

0 (0) ניתוח הינו הליך המורכב הדורש הכנה ומיומנות גבוהה של הצוות המטפל, במידה ונמצא כי חלה רשלנות של גורם רפואי במהלך הניתוח תיתכן עילה

צור איתנו קשר