רשלנות רפואית הסרת שיער בלייזר

טיפול כושל של הסרת שיער בלייזר עלול להוביל לנזקים שונים כגון: כוויות, צלקות, שיעור יתר ועוד. טיפול רשלני מהווה עילה לתביעת כספי פיצויים.
רשלנות רפואית הסרת שיער בלייזר
0
(0)
תוכן העניינים:

הסרת שיער הינו טיפול אלקטיבי-אסתטי, כלומר טיפול שאינו מיועד לצורך רפואי. מדובר בטיפול נדרש ומבוקש במיוחד בקרב נשים, אך בשנים האחרונות יש לו ביקוש רב גם בקרב גברים שמעוניינים להסיר שיער באזורים שונים גוף. עם התפתחות הטכנולוגיה והרפואה פותחו שיטות יעילות יותר להסרת שיער, המוכרת והפופולארית ביניהן היא הסרת שיער בלייזר.

בטכנולוגיה זו מוקרנות קרני לייזר באופן ממוקד על האזור השעיר במטרה להרוג את שורש השערה, לדלל את הצמיחה ולהחליש אותה עד לקבלת עור חלק לחלוטין.

היתרון הבולט של שיטה זו הוא היותה פתרון קבוע, בניגוד לשעווה, לדוגמא, שמחייבת טיפול רציף במשך כל החיים.

התפשטות השיטה הביאה לפתיחתם של מכוני לייזר רבים המתחרים ביניהם על כמות הלקוחות. תחרות זאת גרמה לכך שקיימים מטפלים ומכונים שאינם מקצועיים מספיק והמטופלים במכונים אלו עשויים לסבול מנזקים שונים בעקבות רשלנות רפואית בהסרת שיער בלייזר.

הסכנות בהסרת שיער בלייזר

  • כוויות בדרגות שונות

טיפול שגוי עשוי לגרום למטופל לכוויות בדרגות שונות באזור בו הוקרן הלייזר. כוויות כתוצאה מטיפולי לייזר שכיחים אחת לכל 20 טיפולים ואינם מצביעים בהכרח על רשלנות רפואית, אולם בהחלט עשויים לאותת על חוסר זהירות בעת הטיפול או הענקת טיפול שאיננו מתאים.

  • צלקות

כוויות קשות שלא טופלו או טיפול לא מתאים שלא הופסק בשלב מוקדם עשויים לגרום לצמיחת צלקות קבועות ולגרום לנזק קוסמטי ועוגמת נפש גדולה.

  • שיעור יתר

לעיתים, כתוצאה מחוסר התאמת הטיפול לעור המטופל במקום לדלל את השיער נגרמת פעולה הפוכה – שיעור יתר. השיער הופך כהה וחזק יותר ואף עשוי להתפשט לאזורים נוספים.

תביעת פיצויים בגין רשלנות בהסרת שיער בלייזר - באילו מקרים?

  • תופעות לוואי שלא דווחו מראש, וכל ידע הלוקה בחסר.

מחובתו של המטפל ליידע את המטופל בכל הסכנות ותופעות הלוואי הכרוכות בטיפול, גם כאלה שקורות במקרים נדירים בלבד. בשל היותו טיפול אלקטיבי, הסרת שיער בלייזר מחייבת את המטפל באופן חזק יותר לוודא כי בעת חתימת המטופל על טופס הסכמה מדעת הוא היה מודע לכל התהליך הצפוי.

  • טיפול בלייזר למטופל שאיינו עומד בקריטריונים או נמצא בקבוצת סיכון

לא כל אחד כשיר לעבור טיפולי לייזר. אנשים בעלי עור כהה, דק, רגיש או צלקתי במיוחד אינם מתאימים לטיפולי הסרת שיער בלייזר ועשויים לסבול מהם מתופעות לוואי חמורות. על המטפל לבצע בדיקת התאמה טרם קבלת פציינט להסרת שיער בלייזר במטרה לוודא כי הוא איננו נמצא בקבוצת סיכון. כל נזק שנגרם כתוצאה מחוסר התייחסות הולם לכשירותו של הפציינט בתחילת ובמהלך הטיפול נחשב כרשלנות רפואית.

ככלל, כל נזק שלא קיבל התייחסות סבירה ולא טופל בזמן, מוגדר כרשלנות רפואית. בעת הגשת התביעה על התובע להציג חוות דעת רפואית המוכיחה כי הנזק נגרם כתוצאה מהטיפול והיה יכול להימנע. הפיצויים יהיו לפי גודל הנזק, הוצאות שונות שנגרמו כתוצאה מכך וכן הפסדי הכנסות במקרה בו ניתן להוכיח שקיימים הפסדים כאלו.

 

כמה המאמר היה יעיל?

לחץ על הכוכב על מנת לדרג את המאמר!

דירוג ממוצע 0 / 5. מונה הצבעות: 0

אין הצבעות עד עתה. היה הראשון לדרג את המאמר.

As you found this post useful...

עקוב אחרינו ברשתות החברתיות!

שתפו:
מאמרים נוספים:
קרעים בלידה
רשלנות רפואית קרעים בלידה

קרעים בלידה עלולים לגרום לכאב, לפגיעה ביחסי המין ולבעיות רפואיות נוספות. במקרים בהם הקרעים הם תוצר של רשלנות רפואית ניתן להגיש תביעת פיצויים.

רשלנות רפואית במתיחת בטן
רשלנות רפואית בניתוח מתיחת בטן

0 (0) ניתוח מתיחת בטן אשר הינו ניתוח פלסטי אלקטיבי (למטרות אסתטיות ולא רפואיות) הינו הליך המורכב הדורש הכנה ומיומנות גבוהה של הצוות המטפל, במידה

רשלנות רפואית בניתוח מוח
רשלנות רפואית בניתוח מוח

0 (0) ניתוח מוח הינו הליך המורכב הדורש הכנה ומיומנות גבוהה של הצוות המטפל, במידה ונמצא כי חלה רשלנות של גורם רפואי במהלך הניתוח תיתכן

צור איתנו קשר