רשלנות רפואית השתלות שיניים

במקרים בהם לאחר טיפול השתלת שיניים נגרם נזק למטופל, נזק אותו היה ניתן למנוע עם טיפול שאינו רשלני, ניתן לתבוע את הרופא בגין רשלנות רפואית.
השתלת שיניים
0
(0)
תוכן העניינים:

שתל דנטלי הוא אחד הפתרונות הנפוצים בשנים האחרונות עבור בעיות שיניים שונות. השתל מחליף פעמים רבות את מקומם של הגשרים והכתרים המוכרים. מדובר בשן מלאכותית המוחזקת על ידי שתל המוחדר ישירות לעצם ומשמש כשן קבועה לכל דבר.

לשתל יתרונות רבים. הוא נראה טוב, מחזיק מעמד לאורך זמן כאשר אין בעיות שיניים מיוחדות, ונשאר קבוע, בניגוד לשיניים התותבות.

למרות היתרונות הבולטים של השתל הדנטלי, יש לקחת בחשבון גם את הסכנות והבעיות שעלולות לצוץ בהשתלת שיניים.

מטופלים עם רקע מורכב בבעיות שיניים, מעשנים כבדים ואנשים הלוקחים תרופות מסוימות באופן קבוע עלולים לסבול מתופעות לוואי חמורות כמו סיבוכים עצביים, אובדן תחושה, מחלות חניכיים ועוד.

גם אנשים בריאים עלולים לסבול מתופעות אלו בעקבות ביצוע השתלות שיניים, אולם פעמים רבות תופעות לוואי מסוג זה מצביעות על רשלנות רפואית בהשתלות שיניים.

מהי רשלנות רפואית בהשתלות שיניים?

על רופא השיניים המטפל להיות בעל הכשרה מתאימה ולבצע את עבודתו על פי חוקי הרופא הסביר. בכל מצב של נזק בעקבות השתלת שיניים שהיה יכול להימנע, ניתן לתבוע את רופא השיניים בגין רשלנות רפואית ולקבל פיצויים בהתאם.

מקרים נפוצים של רשלנות בהשתלות שיניים

  • נתינת מידע לוקה בחסר למטופל

על הרופא המטפל לקבל הסכמה מדעת של המטופל לתהליך הטיפול הצפוי. הסכמה מדעת פרושה שהרופא נתן למטופל את כל הידע הנדרש בקשר להליך הרפואי העתידי, כולל דרכי טיפול חילופיות ותופעות לוואי אפשריות. אין ברשותו של הרופא את האפשרות להתחיל טיפול ללא הסמכה מדעת של המטופל. בכל מקרה של נזק רפואי או ממוני כתוצאה מידע חלקי של המטופל על הרופא המטפל לשאת בתוצאות.

  • היעדר בדיקות חיוניות או חוסר התייחסות לתוצאות הבדיקה

על הרופא המטפל לבצע בתחילת התהליך בדיקת שיניים וחניכיים הכוללת צילום רנטגן וסריקות סי.טי כדי לוודא שמבנה העצם מתאים לביצוע ההשתלה וכדי למצוא את המיקום הטוב ביותר להחדיר את השתל.

נזק לחניכיים או לשיניים כתוצאה מהיעדר בדיקות אלו או מפענוח שגוי עשוי להיכנס תחת ההגדרה של רשלנות רפואית בהשתלות שיניים.

  • תשאול לוקה בחסר או התעלמות מהיסטוריה רפואית

מחובתו של הרופא המטפל לוודא כי המטופל איננו אלרגי לאף אחד מן החומרים הכלולים בטיפול וכן שאיננו לוקח תרופות הדוחות חומרים אלו. במקרה בו הרופא המנתח ביצע את התהליך הכירורגי בלי לוודא שהמטופל מסוגל לעמוד בתנאי הניתוח, וכתוצאה מכך נגרם נזק, ניתן יהיה להגיש תביעה עבור רשלנות רפואית.

לסיכום: השיניים הן אחד האיברים היותר יקרים בגוף האדם. לפני ביצוע תהליך כמו השתלת שיניים יש לוודא שאתם ניגשים אליו בצורה הטובה ביותר. במקרה בו אתם סובלים מנזק כתוצאה מהשתלת שיניים, מומלץ לבדוק האם אתם זכאים לפיצויים בעקבות רשלנות רפואית.

כמה המאמר היה יעיל?

לחץ על הכוכב על מנת לדרג את המאמר!

דירוג ממוצע 0 / 5. מונה הצבעות: 0

אין הצבעות עד עתה. היה הראשון לדרג את המאמר.

As you found this post useful...

עקוב אחרינו ברשתות החברתיות!

שתפו:
מאמרים נוספים:
קרעים בלידה
רשלנות רפואית קרעים בלידה

קרעים בלידה עלולים לגרום לכאב, לפגיעה ביחסי המין ולבעיות רפואיות נוספות. במקרים בהם הקרעים הם תוצר של רשלנות רפואית ניתן להגיש תביעת פיצויים.

רשלנות רפואית במתיחת בטן
רשלנות רפואית בניתוח מתיחת בטן

0 (0) ניתוח מתיחת בטן אשר הינו ניתוח פלסטי אלקטיבי (למטרות אסתטיות ולא רפואיות) הינו הליך המורכב הדורש הכנה ומיומנות גבוהה של הצוות המטפל, במידה

רשלנות רפואית בניתוח מוח
רשלנות רפואית בניתוח מוח

0 (0) ניתוח מוח הינו הליך המורכב הדורש הכנה ומיומנות גבוהה של הצוות המטפל, במידה ונמצא כי חלה רשלנות של גורם רפואי במהלך הניתוח תיתכן

צור איתנו קשר