רשלנות רפואית בטיפולי פוריות

טיפולי פוריות והפריה חוץ גופית (IVF) אלו טיפולים יקרים ומתישים. במאמר זה מידע מקיף אודות רשלנות בטיפולי פוריות ובאילו מקרים ניתן להגיש תביעה.
רשלנות רפואית בטיפולי פוריות
0
(0)
תוכן העניינים:

עם התפתחות ענפי הרפואה השונים, תחום הפוריות הולך ונעשה מתקדם יותר ויותר וזוגות רבים מוצאים את עצמם נעזרים במרפאות פוריות כדי להביא ילדים לעולם. המחקר הנרחב והניסיון של רופאי הפוריות בשנים האחרונות הביאו לעליה חדה במספר הזוגות שפונים לטיפולי פוריות כאפשרות להרות. כמו בכל ענפי הרפואה, גם בתחום זה עלולים לחוות יחס וטיפול רשלני העשוי לגרור בעקבותיו תוצאות בלתי נעימות ואף קשות ממש.

סיבות נפוצות לרשלנות רפואית במסגרת טיפולי פוריות

ברוב המקרים הזוגות המגיעים למרפאות פוריות נמצאים במצב רגיש מאוד, שחוקים נפשית ומקווים לכל פתרון שיוכל לעזור להם. מצב זה יכול בקלות לגרום לאנשי רפואה לנצלם, לא לתת להם את כל המידע הנצרך או להקל ראש בחלק מההליכים הנדרשים.

בנוסף, מדובר בתחום בו כל תקלה עלולה להוביל לנזק בלתי הפיך. כל עובר וביצית מופרית שטופלו בחוסר זהירות או פעולה כירורגית קצרה שלא נעשתה בדיוק הנדרש עשויים לגרום לעקרות ואף למוות.

מה נכלל בגדר רשלנות רפואית בטיפולי פוריות?

כדי להגיש תביעה על רשלנות רפואית, חובה להוכיח שהנזק שנגרם לגבר או לאישה קרה כתוצאה מרשלנות רפואית ולא כחלק ממצבו הרפואי של המטופל. טיפולים רבים מסכנים בצורה כזאת או אחרת את מקבל הטיפול, ובמידה והמטופל היה מודע בעת תחילת הטיפול לנזק העלול להיגרם לו וחתם על הסכמה הוא איננו רשאי לתבוע את הגורם המטפל על רשלנות רפואית.

רק במקרים בו הנזק הינו וודאי ונגרם כתוצאה מרשלנות רפואית מוכחת, יקבל המטופל פיצוי הולם.

נזק כזה יכול להיגרם כתוצאה מכמה סיבות:

  • נזק כתוצאה מחוסר ידע
    • על הרופא המטפל לתת לזוג או לאישה המטופלת את כל המידע הנחוץ. החל ממצבה הרפואי הנוכחי, הטיפולים האפשריים במצבה ועד לכל הסיכונים הכרוכים בכל אחת מן האפשרויות. במקרים רבים קיימות חלופות לחלק מן הטיפולים ומחובתו של הרופא ליידע את המטופל עליהן. אם בתחילת הטיפול לא קיבל המטופל את כל הידע הנחוץ, הוא יהיה רשאי לתבוע את הגוף המטפל בגין רשלנות רפואית.
  • אובדן והרס ביציות

עבור זוגות המתקשים להיכנס להריון כל עובר וכל ביצית הינם יקרי המציאות ומחובתו של הגורם המטפל להתייחס אליהם בהתאם. כל נזק הנגרם להם כתוצאה מטיפול שאיננו זהיר מספיק נכלל תחת ההגדרה של רשלנות רפואית.

  • עיכוב בגילוי הריון חוץ רחמי

הסיכון הנפוץ ביותר בטיפולי פוריות הינו הריון חוץ רחמי. על הרופא המטפל ליידע בכך את המטופלת ולבצע מעקב אחר תהליך ההיריון. במקרה בו הריון חוץ רחמי לא אותר בשלבים המוקדמים של ההיריון והוא מסכן את האישה ניתן יהיה להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית בהריון.

  • הפחתת פוריות כתוצאה מרשלנות רפואית

טיפולי פוריות הכרוכים בפעולות כירורגיות ונעשים בחוסר זהירות עלולים להביא להפחתת פוריות ואף לחוסר יכולת כלל להרות. גם מקרים אלו מוגדרים כרשלנות רפואית בטיפולי פוריות.

בכל מקרה, על הניזוק להגיש תביעה מסודרת המגובה במסכמים ולהוכיח שהנזק נגרם כתוצאה מרשלנות רפואית. במקרה בו ניתן יהיה להוכיח את זה יהיה הניזוק זכאי לפיצויים גבוהים.

תביעת רשלנות רפואית במסגרת טיפולי פוריות

על מנת לבחון באופן מקצועי האם יש מקום לתביעה משפטית, יש לפנות לעורך דין המומחה בתחום רשלנות רפואית. עורך הדין יבחן את המקרה וידאג לאסוף את כל החומרים הרפואיים הרלוונטיים הנוגעים לטיפולי הפוריות. במידה ונראה כי ישנו בסיס ראשוני לתביעה תתבצע פניה לרופא בתחום טיפולי הפוריות (כולל התמחות בסוג הטיפולים הספציפיים למקרה) כדי לספק חוות דעת רפואית הכוללת הצגת מסקנות אם הנזק למטופלת נגרם כתוצאה מטיפול רשלני.

חוות דעת זו תוגש לבית המשפט בו יוצגו טענותיהם של התובע והנתבע, כולל הצגת דבריו של הרופא שכתב את חוות הדעת. בסיום התהליך בית המשפט יקבע אם אכן חלה רשלנות שהובילה לנזק ישיר למטופל וייקבע גובה הפיצוי בהתאם לנזק שנגרם למטופל, בין אם נזק פיזי, נפשי תוך הסתכלות על ההשלכות העתידיות של נזקים אלו, כולל הוצאות כספיות עתידיות.

כמה המאמר היה יעיל?

לחץ על הכוכב על מנת לדרג את המאמר!

דירוג ממוצע 0 / 5. מונה הצבעות: 0

אין הצבעות עד עתה. היה הראשון לדרג את המאמר.

As you found this post useful...

עקוב אחרינו ברשתות החברתיות!

שתפו:
מאמרים נוספים:
קרעים בלידה
רשלנות רפואית קרעים בלידה

קרעים בלידה עלולים לגרום לכאב, לפגיעה ביחסי המין ולבעיות רפואיות נוספות. במקרים בהם הקרעים הם תוצר של רשלנות רפואית ניתן להגיש תביעת פיצויים.

רשלנות רפואית במתיחת בטן
רשלנות רפואית בניתוח מתיחת בטן

0 (0) ניתוח מתיחת בטן אשר הינו ניתוח פלסטי אלקטיבי (למטרות אסתטיות ולא רפואיות) הינו הליך המורכב הדורש הכנה ומיומנות גבוהה של הצוות המטפל, במידה

רשלנות רפואית בניתוח מוח
רשלנות רפואית בניתוח מוח

0 (0) ניתוח מוח הינו הליך המורכב הדורש הכנה ומיומנות גבוהה של הצוות המטפל, במידה ונמצא כי חלה רשלנות של גורם רפואי במהלך הניתוח תיתכן

צור איתנו קשר