רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי עלולה לגרום לנזקים ובעיות רפואיות שונות הן לאם והן לעובר. במקרים אלה ניתן להגיש תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית.
רשלנות רפואית ניתוח קיסרי
0
(0)
תוכן העניינים:

ניתוח קיסרי הינו ניתוח בו מתבצע חתך בבטנה וברחמה של יולדת, אשר דרכו מוצא העובר לאוויר העולם. הניתוח מבוצע בהרדמה מקומית ומחייב צוות רפואי מקצועי ומיומן.

נשים רבות יולדות מדי שנה בתהליך של ניתוח קיסרי, ויש לא מעט שאף מעדיפות לידה כזאת על פני לידה נרתיקית כדי למנוע את הסבל הרב הכרוך בלידה הטבעית.

למרות העלייה הניכרת באחוז הניתוחים בשנים האחרונות, אי אפשר להתעלם מהעובדה שמדובר בניתוח די מורכב המבוצע במקום רגיש מאוד, בו כל סטייה קלה או חוסר דיוק עלולים לגרום לנזק ליולדת או לעובר.

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי עלולה להוביל לפציעות לעובר, נזק באיברים פנימיים של האישה, פגיעה בכלי דם, חוסר חמצן לעובר שמוביל להשלכות רפואיות שונות ועוד.

מה נחשב לרשלנות רפואית במהלך ניתוח קיסרי?

כמו בכל ביצוע הליך רפואי שהוא, גם בניתוח קיסרי עלול הרופא המנתח להתנהג ברשלנות וכתוצאה מכך לגרום נזק ליולדת או לעובר. כדי לקבוע רשלנות רפואית בניתוח קיסרי יש להוכיח כי הנזק אכן נגרם כתוצאה מהניתוח וכי הרופא המנתח יכול היה לצפות אותו מראש.

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי יכולה לקרות בשלושה זמנים לאורך התהליך:

רשלנות רפואית לפני ניתוח קיסרי

לפני ניתוח על הרופאים ליידע את היולדת בתהליך הצפוי ובאלטרנטיבות האפשריות. גם במצבי חרום על הרופא לעשות את המרב במצב הנתון כדי לספק מקסימום מידע ליולדת בדבר הסיכונים הכרוכים הן בלידה נרתיקית והן בלידה בניתוח קיסרי.

בנוסף, ההחלטה האם לבצע את הניתוח ובאיזה שלב עשויה להיות קריטית עבור האם והתינוק. בכל מצב בו נערך ניתוח בשלב מאוחר מדי שגרם לנזק, או להיפך – במצב בו היה הניתוח מיותר, ניתן לתבוע פיצויים עבור רשלנות רפואית בניתוח קיסרי.

רשלנות רפואית במהלך ניתוח קיסרי

כל פגיעה באם או בעובר במהלך הניתוח אשר קרתה כתוצאה מחוסר מיומנות או דיוק של הרופא מהווה עילה להגשת תביעה על רשלנות רפואית.

הפגיעה יכולה להיות מינורית וזמנית ועלולה להיות גם נזק משמעותי לטווח הרחוק, כמו פגיעה באיברים פנימיים של האישה המנותחת.

רשלנות רפואית בעת ביצוע הרדמה

רשלנות בביצוע ההרדמה בעת ניתוח, זאת לא בחינה מקיפה של ההיסטוריה הרפואית של האם המנותחת, דבר שעלול לגרום לסיבוכים ונזקים ליולדת / ליילוד.

רשלנות רפואית לאחר הניתוח

מחובתו של הרופא המנתח לבצע מעקב מסודר אחר התאוששותה של המנותחת כדי לגלות בזמן סיבוכים אפשריים. במצב בו נגרם נזק שהיה יכול להימנע בשלב מוקדם יותר, ניתן לקבוע כי מדובר ברשלנות רפואית.

רשלנות שמקורה באי ביצוע ניתוח קיסרי

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי עלולה להתרחש לא רק בניתוח עצמו אלא גם בהחלט שגויה שלא לבצע את הניתוח כשעולה הצורך, במקרה כזה לידה רגילה עלולה לגרום נזק לאם ולעובר.

מקרים נפוצים בהם יש צורך לבצע ניתוח קיסרי:

עובר במשקל גדול (מעל 4 ק"ג בד"כ)

העדר התקדמות בלידה

מצג עכוז – מנח לא תקין של העובר (הפוך, כפות רגליים בכיוון הפתח)

הריון מרובה עוברים

שליה מקדימה (ממוקמת נמוך ברחם וחוסמת את היציאה)

מצוקה עוברית

סכנה כללית לאם ולתינוק עקב מחלות ויראליות ומצבים רפואיים כלשהם

על הצוות הרפואי להיות ער למצבה של היולדת במהלך כל ההריון על מנת לזהות בעיות ומצבים רפואיים כלשהם אשר מצביעים על כך כי מדובר בהריון בסיכון ועולה הצורך לבצע ניתוח קיסרי. בין מצבים אלה: סכרת הריון שעלולה להוביל למקרוזומיה עוברית (עובר גדול ביחס לשלב ההריון), תשניק סב לידתי (כשל באספקת החמצן לעובר) היפרדות שלייה, חבלה בבטן של האם, כליאת כתפיים, קריעת חבל הטבור. אי זיהוי של סימנים מקדימים אלה (במסגרת בדיקות המוניטור בהריון ובמסגרת בדיקות שגרתיות בהריון וטרום הלידה) המצריכים ניתוח קיסרי עלול לגרום לבעיות רפואיות קשות הכוללת נזק מוחי (שיתוק מוחין) ובעיות נוירולוגיות אחרות לתינוק וכן נזקים רפואיים לאם.

ניתוח קיסרי באיחור

ישנם מצבים של סיבוך רפואי בהריון המצריכים ניתוח קיסרי באופן מיידי ובמצב כזה יש לפעול במהירות על מנת להוליד ילד בריא, עיכוב עלול לגרום לאספיקציה ולפגיעה קשה בתינוק.

סיבוכים לאם ולתינוק עקב רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

הנזקים והבעיות הרפואיות כתוצאה מרשלנות רפואית במסגרת ניתוח קיסרי הן רבות, הן לאם והן לתינוק, נציג מספר דוגמאות לסיבוכים נפוצים:

פגיעה גופנית בעובר – פגיעה במעי ובאיברים פנימיים עקב ביצוע לקוי של הניתוח

חתכים עובריים – עלולים להיגרם עקב שימוש לא תקין של הצוות הרפואי במכשור הרפואי (כגון אזמל וכלים חדים נוספים). חתכים מסוימים באזורים רגישים (כמו פנים, ראש) עלולים לגרום לנזקים נוירולוגים ומוטוריים.

ניקוב של מעי היולדת – עקב אי זהירות ורגישות של הרופא המיילד

קרע ברחם – יכול להיגרם עקב טעות של רופא במהלך הניתוח, עלול לגרום לנפילה של התינוק והשליה לבטן האם. כתוצאה מכך התינוק עלול לאבד חמצן והאם דם רב.

עצמות שבורות – עקב הפעלת לחץ רב מידי על העובר הרגיש בעת משיכה או מיקומו מחדש

איבוד דם – דבר נפוץ במהלך ניתוח קיסרי, על הצוות הרפואי להיערך לכך מראש ולתת עירוי דם ליולדת.

זיהום עקב סגירה לא תקינה של האזור המנותח – באופן כללי ישנו סיכון מוגבר להתפתחות זיהום אצל היולדת במהלך ניתוח קיסרי. סיכון מרכזי הוא התפתחות זיהום עקב סגירה לקויה של אזור הניתוח מה שעלול להוביל להרעלת דם ולפגיעה באיברים הפנימיים. על הצוות הרפואי להיות מיומן בביצוע תפרים, סגירת רקמות והקפדה על סטריליזציה.

סיבוך נשימתי אצל התינוק – קושי נשימתי עקב שחרור יתר של נוזלים מהריאות.

לידה מוקדמת שלא צורך – מצבים בהם התרחשה לידה מוקדמת במצב בו העובר לא התפתח באופן מלא (מה שמסכן את התינוק) וייתכן שלא היה מקום לניתוח קיסרי למרות ההחלטה של הרופאים כי לבצע את הניתוח על מנת להצילו.

נזק מביצוע הרדמה – עלול להוביל לזיהומים ולסיבוכים רפואיים שונים.

הגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית

בכל מצב בו נגרם לכם נזק כתוצאה מניתוח קיסרי, בדקו אפשרות של רשלנות רפואית. זאת על ידי פנייה לעורך דין המתמחה בתחום כשטרם הגשת התביעה יש לבחון אם אכן ההלי הניתוחי לא עמד במסגרת רמת המיומנות והזהירות המקובלת והסבירה וכי נמצא קשר נסיבתי בין הנזק שנגרם לאם או לתינוק להתנהלות של הצוות הרפואי.

גובה הפיצויים ייקבע לפי מידת הנזק וטווח הזמן של הפגיעה באם ובתינוק. מבחינת חישוב הפיצוי לאם נלקחים בחשבון גם גילה של האם, ידע מקצועי ומשלוח היד שלה. במקרים של רשלנות שהובילה לנזקים קלים יחסית גובה הפיצוי יכול להגיע לאמות אלפי שקלים, בנזקים כבדים (כגון נזקים נוירולוגיים ומוטוריים קבועים) גובה הפיצוי יכול להגיע גם למיליוני שקלים.

כמה המאמר היה יעיל?

לחץ על הכוכב על מנת לדרג את המאמר!

דירוג ממוצע 0 / 5. מונה הצבעות: 0

אין הצבעות עד עתה. היה הראשון לדרג את המאמר.

As you found this post useful...

עקוב אחרינו ברשתות החברתיות!

שתפו:
מאמרים נוספים:
קרעים בלידה
רשלנות רפואית קרעים בלידה

קרעים בלידה עלולים לגרום לכאב, לפגיעה ביחסי המין ולבעיות רפואיות נוספות. במקרים בהם הקרעים הם תוצר של רשלנות רפואית ניתן להגיש תביעת פיצויים.

רשלנות רפואית במתיחת בטן
רשלנות רפואית בניתוח מתיחת בטן

0 (0) ניתוח מתיחת בטן אשר הינו ניתוח פלסטי אלקטיבי (למטרות אסתטיות ולא רפואיות) הינו הליך המורכב הדורש הכנה ומיומנות גבוהה של הצוות המטפל, במידה

רשלנות רפואית בניתוח מוח
רשלנות רפואית בניתוח מוח

0 (0) ניתוח מוח הינו הליך המורכב הדורש הכנה ומיומנות גבוהה של הצוות המטפל, במידה ונמצא כי חלה רשלנות של גורם רפואי במהלך הניתוח תיתכן

צור איתנו קשר