רשלנות רפואית בניתוח עיניים

ניתוחי עיניים הם ניתוחים מורכבים המצריכים מיומנות רבה. רשלנות רפואית עלולה לגרום לנזק כבד עד אבדן כושר הראיה, מה שמהווה עילה לתביעת פיצויים.
רשלנות רפואית עיניים
0
(0)
תוכן העניינים:

העיניים הן מהאיברים היותר רגישים בגוף האדם. תפקודם התקין הוא חיוני וכל פגיעה קטנה עלולה לגרום לנזק גדול ועוגמת נפש. 

טיפולי עיניים הם מהטיפולים השכיחים ביותר במרפאות השונות. את טיפולי העיניים ניתן לחלק לשני סוגים: טיפולים קוסמטיים, הנעשים כדי להקל על המטופל ולהעלות את איכות חייו. כגון: ניתוח לייזר להסרת משקפיים וניתוח להרמת עפעפיים. וניתוחים רפואיים, כגון ניתוח לפתיחת כיס הדמעות.

באלו וגם באלו חייב הרופא המטפל לעמוד בסטנדרט גבוה מאוד ולהקפיד על זהירות מיוחדת בבואו לטפל באיבר רגיש וקריטי כמו העיניים.

מהי רשלנות רפואית בניתוחים וטיפולי עיניים?

כמו בכל תביעות הרשלנות הרפואיות השונות גם במקרה בו חווה המטופל נזק בעקבות טיפול עיניים, עליו להוכיח כי אמנם הנזק נגרם כתוצאה מטיפול רפואי כושל.

עם זאת, קיימים מספר תחומים בטיפולי העיניים בהם נפוץ יותר להיתקל ברשלנות רפואית וכדאי לדעת על כך:

רשלנות רפואית בניתוח לייזר להסרת משקפיים

בשנים האחרונות הולכת ועולה מגמת ניתוחי הלייזר בעולם. מדי שנה נערכים בישראל למעלה מ-10,000 ניתוחים להסרת משקפיים באמצעות קרני לייזר. עם זאת, לא רבים יודעים כי למעשה רק כ-60% מהפונים לניתוחים אלו נמצאים כשירים לביצוע ההליך הרפואי ועוברים את הניתוח בהצלחה.

למעשה, בניתוח הלייזר המנתח מרים את חלקה החיצוני של הקרנית ומשייף את הקרנית באמצעות קרן לייזר עד להורדת המספר הרצוי במשקפיים.

קיימים סיבוכים רבים אפשריים כתוצאה מניתוחי לייזר, אולם לא כל סיבוך הינו תוצאה של רשלנות רפואית.

מתי נזק כתוצאה מניתוח לייזר נחשב רשלנות רפואית?

    • נזק כתוצאה מחוסר מתן מידע לפני הטיפול

    מחובתו של הרופא ליידע את המטופל טרום ביצוע הניתוח בכל הסיכונים הכרוכים בו ולוודא שהוא מבין את התהליך. בכל מקרה בו לא היה המטופל מודע לפרטים הכלולים בניתוח הוא יהיה רשאי לתבוע את הרופא על רשלנות רפואית בניתוח.

    • נזק כתוצאה מבדיקה חלקית או התעלמות מהיסטוריה רפואית רלוונטית

    טרם תחילת תהליך ניתוח הלייזר על הרופא לבדוק היטב את ההיסטוריה הרפואית של המטופל ולוודא שביכולתו לעבור את הניתוח. מטופלים רבים אינם כשירים לעבור ניתוח לייזר בגלל קרנית דקה מדי, עבר רפואי משפחתי המעמיד בסימן שאלה את הצלחת הניתוח ועוד. בכל מקרה בו היה יכול הרופא לראות כי המטופל איננו כשיר לביצוע התהליך וכתוצאה מכך שלא טרח לבדוק את המוטל עליו נגרם נזק למטופל קיימת עילה מספקת לתביעה על רשלנות רפואית.

    • חוסר סטריליזציה ורשלנות בעת ביצוע הניתוח

    כל נזק שנגרם לעיניים כתוצאה מרשלנות בעת ביצוע הניתוח עצמו, כמו דלקות וזיהומים שונים הנגרמים מחוסר שמירה על כללי היגיינה בעת ביצוע הניתוח נחשב כרשלנות רפואית.

רשלנות רפואית בניתוח קטרט

ניתוח קטרקט הינו אחד מהניתוחים השכיחים ביותר. לרוב, ניתוחים אלו נעשים לאוכלוסייה המבוגרת כתוצאה מעכירות של העדשה המשפיעה לרעה על איכות הראיה.

מדובר בניתוח מוכר ופשוט יחסית שכמעט מחצית מהאנשים יעברו עד לגיל 80, אולם גם במקרה זה עלולים לסבול מנזקים חמורים לעיניים כתוצאה מרשלנות רפואית ויש לתת את הדעת על כך.

נזקים אפשריים כתוצאה מרשלנות רפואית בניתוח קטרקט:

  • כמו בניתוח לייזר, גם במקרה זה כל נזק הנגרם כתוצאה מחוסר ידע או חוסר בדיקת התאמה מספקת נחשב כרשלנות רפואית ברורה.
  • מתן הוראות שגויות לטיפול בעין לאחר הניתוח, או מתן מידע חלקי עלול לגרום לתופעות קשות ונזק לעין המנותחת.

אי הפניה לביצוע בדיקות מתאימות לתלונות המטופל או פענוח שגוי של הבדיקות עלול לגרום לנזקים בלתי הפיכים עד אובדן ראיה גמור.

רשלנות רפואית באבחון דלקות ובעיות עיניים

היפרדות רשתית

במקרים קלים, כאשר תופסים את הבעיה בתחילת הדרך, מדובר יהיה בקרעים קטנים בלבד הניתנים לאיחוי באמצעות הזרמת גז בניתוח או בשיטות שונות אחרות.

כאשר מאובחנת היפרדות רשתית בשלבים מאוחרים יותר בהם הרשתית כבר התחילה להיפרד ממש חובה לטפל בדחיפות בבעיה באמצעות קרני לייזר.

אם גם בשלב זה עדיין לא קיבל המטופל את הטיפול המתאים הוא עלול לסבול מנזק בלתי הפיך ליכולת הראיה שלו.

להיפרדות רשתית תסמינים ברורים, ולכן על הרופא להקשיב היטב לתלונותיו של המטופל ולהתייחס בהתאם. במקרה בהם התעלם הרופא מתלונות ברורות וכתוצאה מכך נגרם נזק למטופל ניתן להגיש תביעה משפטית.

אבחון דלקת בקרנית

גם באבחון דלקות עיניים מרכיב הזמן משחק תפקיד חשוב. לכל דלקת תסמינים משלה ועל הרופא המטפל לוודא שביצע את הבדיקות המתאימות לתלונותיו של המטופל והתאים לו את טיפול הולם.

טיפול לא תואם או אבחון מאוחר מדי עלולים להחמיר את מצבה של הדלקת, לגרום לדלקות קשות, דימומים ואף איבוד ראיה חלקי או מלא.

פגיעה בעיניים כתוצאה מרשלנות רפואית מזכה באחוזי נכות ביחס למידת הפגיעה, ורמת פיצויים בהתאם לכך.

כמה המאמר היה יעיל?

לחץ על הכוכב על מנת לדרג את המאמר!

דירוג ממוצע 0 / 5. מונה הצבעות: 0

אין הצבעות עד עתה. היה הראשון לדרג את המאמר.

As you found this post useful...

עקוב אחרינו ברשתות החברתיות!

שתפו:
מאמרים נוספים:
קרעים בלידה
רשלנות רפואית קרעים בלידה

קרעים בלידה עלולים לגרום לכאב, לפגיעה ביחסי המין ולבעיות רפואיות נוספות. במקרים בהם הקרעים הם תוצר של רשלנות רפואית ניתן להגיש תביעת פיצויים.

רשלנות רפואית במתיחת בטן
רשלנות רפואית בניתוח מתיחת בטן

0 (0) ניתוח מתיחת בטן אשר הינו ניתוח פלסטי אלקטיבי (למטרות אסתטיות ולא רפואיות) הינו הליך המורכב הדורש הכנה ומיומנות גבוהה של הצוות המטפל, במידה

רשלנות רפואית בניתוח מוח
רשלנות רפואית בניתוח מוח

0 (0) ניתוח מוח הינו הליך המורכב הדורש הכנה ומיומנות גבוהה של הצוות המטפל, במידה ונמצא כי חלה רשלנות של גורם רפואי במהלך הניתוח תיתכן

צור איתנו קשר