רשלנות רפואית פסיכיאטרית

מטופלים שחוו נזק מכל סוג שהוא בעקבות טיפול פסיכיאטרי לקוי, עשויים להיות זכאים לקבל פיצויים עקב רשלנות רפואית פסיכיאטרית - מידע מקיף בנושא.
רשלנות רפואית פסיכיאטרית
0
(0)
תוכן העניינים:

בשנים האחרונות ישנה עליה חדה במספר המטופלים במחלקות ובתי בריאות הנפש. אנשים רבים שבעבר לא מצאו סיבה לסבלם מאובחנים כיום כלוקים בבעיות פסיכיאטריות שונות ומטופלים בהתאם.

תחת קטגוריה זו ישנה קשת רחבה של מקרים. החל ממצבים קלים כמו בעיות קשב וריכוז וכלה במצבי אובדנות קיצוניים.

בכל המקרים, על הרופא המטפל לתת את הטיפול המדויק והמחושב ביותר באופן שיביא את מירב התועלת ולא יחריף את הנזק הקיים.

מטופלים שחוו נזק מכל סוג שהוא בעקבות טיפול פסיכיאטרי, עשויים להיות זכאים לקבלת פיצויים על רשלנות רפואית פסיכיאטרית.

מה נחשב כרשלנות רפואית פסיכיאטרית?

  • אבחון שגוי 

במידה והמטופל ניזוק כתוצאה מאבחון שגוי ונמצא כי האבחון השגוי ניתן כתוצאה מחוסר התייחסות הולמת לתלונות המטופל, חוסר תשאול מספק, וכל סיבה שקשורה לרופא המטפל – ניתן לקבוע כי הנזק נגרם כתוצאה מרשלנות רפואית.

במסגרת אבחון שגוי נכללים סוג הטיפול: תרופות פסיכיאטריות, ליווי פסיכולוגי צמוד, או במקרים קיצוניים – אשפוז.

וכן בחירת מינונים מתאימים למצבו של המטופל והשגחה על בריאותו הפיזית והנפשית.

  • אשפוז כפוי שלא לצורך

לפסיכולוג מחוזי ניתנת הרשות לאשפז חולה נפש שלא ברצונו, על פי שיקול דעתו של הפסיכולוג ועמידתו בקריטריונים הקבועים בחוק. עם זאת, בהתחשב בכך שמדובר בפגיעה בזכויותיו הבסיסיות ביותר של כל אדם, בכל מקרה בו ניתן היה להימנע מהאשפוז או שהפסיכיאטר לא נהג כחוק, ניתן יהיה להגיש תביעה על רשלנות רפואית.

  • תרופה פסיכיאטרית לא מתאימה

לכדורים פסיכיאטרים השפעה חזקה שעלולה לגרום לתופעות לוואי חמורות כאשר הן אינן מתאימות למצבו של המטופל. כדורים שונים עלולים לגרום לתופעות של דיכאון, חרדות ואף תלות בשימוש יומיומי בחומרים אלו.

עם זאת, חשוב לזכור כי לא כל טעות בסוג או מינון התרופה מקורם ברשלנות. פעמים רבות יש צורך בניסוי ותעיה עד שמוצאים את האיזון הנכון. רק המקרים בהם ניתן להוכיח כי הרופא יכול היה לצפות את הנזק במאמץ הגיוני וסביר ובכל זאת התעלם מחובתו ובחר אחרת, תהיה עילה להגשת תביעה על רשלנות רפואית.

  • נזק של צד שלישי על ידי מטופל פסיכיאטרי

בכל מצב בו הותקף אדם אחר על ידי מטופל פסיכיאטרי בכל רמה שהיא, יש לבדוק האם הצוות המטפל יכול היה להיות מודע לסכנה ולמנוע אותה בזמן.

במקרה בו מטופל פגע במישהו כתוצאה ממצבו הנפשי ניתן יהיה לתבוע פיצויים לפי מידת הנזק שנגרם והסבירות בה ניתן היה לצפות אותו מראש.

תביעה בעקבות רשלנות בטיפולים פסיכיאטריים

כמו בכל מקרה של רשלנות רפואית כלשהי, ניתן לתבוע פיצוי בגין הרשלנות של הרופא הפסיכיאטר או הגורם הרפואי הרלוונטי במידה ונמצא כי הטיפול שניתן אינו עמד ברמת המיומנות והזהירות הסבירה. בנוסף לכך התביעה צריכה להוכיח כי קיים קשר נסיבתי בין הנזק שנגרם למטופל לטיפול הלקוי שהוא קיבל.

כמה המאמר היה יעיל?

לחץ על הכוכב על מנת לדרג את המאמר!

דירוג ממוצע 0 / 5. מונה הצבעות: 0

אין הצבעות עד עתה. היה הראשון לדרג את המאמר.

As you found this post useful...

עקוב אחרינו ברשתות החברתיות!

שתפו:
מאמרים נוספים:
קרעים בלידה
רשלנות רפואית קרעים בלידה

קרעים בלידה עלולים לגרום לכאב, לפגיעה ביחסי המין ולבעיות רפואיות נוספות. במקרים בהם הקרעים הם תוצר של רשלנות רפואית ניתן להגיש תביעת פיצויים.

רשלנות רפואית במתיחת בטן
רשלנות רפואית בניתוח מתיחת בטן

0 (0) ניתוח מתיחת בטן אשר הינו ניתוח פלסטי אלקטיבי (למטרות אסתטיות ולא רפואיות) הינו הליך המורכב הדורש הכנה ומיומנות גבוהה של הצוות המטפל, במידה

רשלנות רפואית בניתוח מוח
רשלנות רפואית בניתוח מוח

0 (0) ניתוח מוח הינו הליך המורכב הדורש הכנה ומיומנות גבוהה של הצוות המטפל, במידה ונמצא כי חלה רשלנות של גורם רפואי במהלך הניתוח תיתכן

צור איתנו קשר