רשלנות רפואית קרעים בלידה

קרעים בלידה עלולים לגרום לכאב, לפגיעה ביחסי המין ולבעיות רפואיות נוספות. במקרים בהם הקרעים הם תוצר של רשלנות רפואית ניתן להגיש תביעת פיצויים.
קרעים בלידה
0
(0)
תוכן העניינים:

אחת מתופעות הלוואי השכיחות במהלך לידה נרתיקית הינה היווצרות קרעים בחיץ הפרינאום. הלחץ המופעל על השכבה העדינה עלול לקרוע אותה בדרגות שונות ולגרום נזק ליולדת.

חומרת הנזק תלויה מאוד ברמת הקרע שנוצר. בעוד שקרעים בדרגה 1 ו-2 שכיחים מאוד וניתנים לריפוי בקלות יחסית, הרי שקרעים קשים יותר, בדרגות 3 ו-4 נדירים יותר, והשפעותיהם על חיי היולדת חמורים יותר.

פעמים רבות, בלתי אפשרי למנוע קרעים במהלך הלידה. תהליך הלידה המתפתח עשוי להביא את הצוות הרפואי ואת היולדת למצב בו קרע הוא בלתי נמנע. אולם קיים הבדל משמעותי בין רמות הקרעים וצורת הטיפול בהם.

קרעים בדרגה 3 ו-4 מחייבים בדיקה כי אמנם לא נעשתה רשלנות רפואית בתהליך הלידה, לפניה ואחריה.

נזקי קרעי לידה בדרגות 3 ו-4

בעוד שקרעים בדרגה 1 ו -2 עוברים לרוב במשך הזמן ולא משאירים תופעות לוואי, הרי שקרעים בדרגה חמורה יותר עלולים לגרום לנזקים קשים ואף בלתי הפיכים לחיי היולדת.

בקרעים אלו מעורבים גם הסוגרים של פי הטבעת וההשלכות על כך חמורות מאוד. נשים שחוו קרעים בדרגה 3 ו -4 במהלך הלידה עלולות לסבול מדליפת גזים, אי שליטה על מתן שתן ולפעמים אף על מתן צואה, כאבים קשים וקשיים בקיום יחסי מין.

הסבל שהן חוות הוא פיזי ונפשי כאחד, והפיצויים במקרה של רשלנות רפואית הגרמה לסבל זה יהיה בהתאם.

סוגים נפוצים של רשלנות רפואית

במקרים אלו יולדת שחוותה קרעים בדרגות חמורות תוכל לתבוע על רשלנות בלידה:

  • התעלמות מגורמי סיכון ליצירת קרעים בלידה.

ישנן נשים מסוימות שנמצאות בקבוצת סיכון מוגברת ליצירת קרעים במהלך הלידה, ועל הרופא לקחת זאת בחשבון בעת בחירת תהליך הלידה האופטימלי עבור האישה היולדת. חוסר התייחסות הולמת לגורמי הסיכון שהובילה ליצירת קרעים משמעותיים מהווה עילה להגשת תביעה על רשלנות רפואית.

גורמי סיכון מוגברים נפוצים הינם:

לידה ראשונה

תינוק במשקל גבוה העולה על 4 ק"ג

תינוק שנמצא במצג עורף לאחור בעת הלידה

כליאת כתפיים במהלך הלידה

לידת וואקום או מלקחיים

היסטוריה רפואית של קרעים בדרגה 3 או 4

  • הסתרת מידע רלוונטי מהיולדת

מחובתו של הצוות המטפל ליידע את היולדת בכל שלבי הלידה השונים, לרבות סיכונים אפשריים, תופעות לוואי ודרכי רפואה חילופיות. הסתרת כל מידע שהוא מהיולדת מהווה רשלנות רפואית, גם במצב בו לא נגרם נזק משמעותי ליולדת כתוצאה מכך. במקרה של קרעים בלידה, פעמים רבות ניתן היה לנסות ליילד את התינוק בדרך חילופית, כמו ניתוח קיסרי, לבקשת האישה.

  • רשלנות בביצוע וליווי תהליך הלידה

כל רשלנות שהיא במהלך הלידה, כמו ניהול לקוי של לידה מכשירנית, סיום רשלני של הלידה, אי ביצוע ניתוח קיסרי במקרה הצורך וכדומה, שגרמו ליצירת קרעים חמורים בחיץ הפרינאום, מהווה עילה להגשת תביעה על רשלנות רפואית.

תביעת פיצויים בגין רשלנות שהובילה להיווצרות קרעי הלידה

במידה ונמצא כי היווצרות הקרעים מקורה ברשלנות רפואית של הרופא המיילד / הצוות הרפואי המעורב בלידה או אף אם יש חשד לכך ניתן להגיש תביעת פיצויים בבית משפט. את התביעה ניתן להגיש באמצעות עורך דין מומחה בתחום (שיבחן קודם אם מתקיימים הפרמטרים הבסיסיים להגשת תביעת רשלנות – גרימת נזק, קיומה של רשלנות וקשר ישיר בין השניים) בצירוף חוות דעת של רופא מומחה בתחום המיילדות והגינקולוגיה.

גובה הפיצוי נקבע בהתאם לדרגת הקרעים והנזקים שנגמרו ליולדת – הן מהבחינה הפיזית, האסתטית והפיננסית (פגיעה בכושר השתכרות, הוצאות על תרופות, טיפולים עתידיים ועוד).

כמה המאמר היה יעיל?

לחץ על הכוכב על מנת לדרג את המאמר!

דירוג ממוצע 0 / 5. מונה הצבעות: 0

אין הצבעות עד עתה. היה הראשון לדרג את המאמר.

As you found this post useful...

עקוב אחרינו ברשתות החברתיות!

שתפו:
מאמרים נוספים:
רשלנות רפואית במתיחת בטן
רשלנות רפואית בניתוח מתיחת בטן

0 (0) ניתוח מתיחת בטן אשר הינו ניתוח פלסטי אלקטיבי (למטרות אסתטיות ולא רפואיות) הינו הליך המורכב הדורש הכנה ומיומנות גבוהה של הצוות המטפל, במידה

רשלנות רפואית בניתוח מוח
רשלנות רפואית בניתוח מוח

0 (0) ניתוח מוח הינו הליך המורכב הדורש הכנה ומיומנות גבוהה של הצוות המטפל, במידה ונמצא כי חלה רשלנות של גורם רפואי במהלך הניתוח תיתכן

רשלנות רפואית בניתוח קטרט
רשלנות רפואית בניתוח קטרקט

0 (0) ניתוח הינו הליך המורכב הדורש הכנה ומיומנות גבוהה של הצוות המטפל, במידה ונמצא כי חלה רשלנות של גורם רפואי במהלך הניתוח תיתכן עילה

צור איתנו קשר