רשלנות רפואית בניתוח הגדלת חזה

רשלנות רפואית בניתוח הגדלת חזה עלולה לגרום לנזקים גופניים לצד נזקים נפשיים. במידה ונגרם לך נזק וישנו חשד לרשלנות יש לפנות לקבלת ייעוץ משפטי.
רשלנות רפואית הגדלת חזה
0
(0)
תוכן העניינים:

נשים רבות אשר אינן מרוצות מהמראה שלהן מוצאות את ניתוח הגדלת החזה כפתרון מהיר למצבן, שתורם להעלאת הדימוי והביטחון העצמי שלהן. לרוב, מדובר בניתוחים אלקטיביים, כלומר, ניתוחים למטרות אסתטיות בלבד אשר נתונים לבחירת המנותחת ולא לצורך רפואי מסוים.

בניתוחים אלו משתיל הרופא המנתח שתלי פלסטיק בצורה ובגודל הרצויים תחת רקמת העור או תחת השריר של השדיים. מדובר בניתוח פשוט יחסית, שאורך כשעה בהרדמה מלאה. למרות פשטותו היחסית של הניתוח, בשל היותו ניתוח קוסמטי כל טעות או חוסר הצלחה בו עשויים לגרום לתופעות לוואי בלתי נעימות ולעוגמת נפש גדולה.

לא כל ניתוח כושל משמעו רשלנות רפואית של המנתח, אולם ישנם מקרים המעוררים סימני שאלה ועשויים להצביע על כשל רפואי הנובע מרשלנות.

רשלנות רפואית בניתוח הגדלת חזה – מתי?

  • חוסר שקיפות טרם הניתוח

בכל הליך רפואי, חייב הרופא לעדכן את המטופל בכל שלבי התהליך, וליידע אותו בדבר הסכנות הכרוכות בו והאלטרנטיבות האפשריות. במקרים בהם ההליך הוא אלקטיבי ונתון לבחירתו של המטופל, כמו במקרים של ניתוחי הגדלת חזה – חובתו של הרופא המנתח גדולה עוד יותר. כל פרט שהתגלה למנותחת לאחר הניתוח והיה ידוע קודם לכן לרופא עשוי להצדיק תביעה בגין רשלנות רפואית.

  • רשלנות רפואית בתהליך ההכנה לניתוח

לפני ניתוח להגדלת חזה על הרופא לערוך למטופלת בדיקות הכוללות צילומי חזה, בדיקות דם ובמקרים מסוימים אף בדיקות א.ק.ג. בכל מקרה בו התרחש נזק שניתן היה לצפותו על פי המידע הרפואי העולה מן הבדיקות והרופא לא התחשב בו, קיימת עילה להגשת תביעה על רשלנות רפואית.

  • רשלנות רפואית בביצוע ניתוח להגדלת חזה

נזקים רפואיים שנגרמו למנותחת בשל חוסר מיומנות של הרופא, חוסר הכשרה מתאימה או כשל בסטריליזציה שגרם לזיהומים נחשבים כרשלנות רפואית.

על המנותחת להוכיח כי קיים קשר ישיר בין הנזק לבין הניתוח שהיה יכול להימנע אילו היה הרופא מתנהג כמצופה מרופא סביר בעת ביצוע ניתוח להגדלת חזה.

נזקים כתוצאה מרשלנות בניתוח הגדלת חזה

נזקים מניתוח הגדלת חזה יכולים להיות זמניים או קבועים. נציג מספר דוגמאות למקרים שכיחים של רשלנות רפואית בניתוחי חזה:

נזקים זמניים:

  • זיהומים קלים
  • שינוי זמני בתחושה מסביב לשדיים

נזקים קבועים:

אי סימטריה של השדיים

נזקים תחושתיים קבועים

קרע בשתל עצמו

צניחה של החזה (לא בוצעה הרמת חזה במקביל)

צורך בניתוחים חוזרים עקב ניתוח שכשל

כתפיים נוקשות

צלקות ועיוותים באזור המנותח

נזקים נפשיים:

חשוב לדעת כי גם קשיים נפשיים שנגרמו כתוצאה מהרגשת המטופלת בעקבות הניתוח עשויים לזכות בפיצויים על רשלנות רפואית במידה והסיבה שגרמה לעוגמת הנפש הייתה יכולה להימנע מראש.

תביעת פיצויים עקב רשלנות רפואית

ניתוח הגדלת חזה, אשר הינו ניתוח אסתטי-אלקטיבי, מחייב את הרופא ליידע את המטופלת מראש על ההשלכות, סיכונים, סיבוכים אפשריים של הניתוח ואלטרנטיבות קיימות מבעוד מועד ולהחתימה על טופס הסכמה מדעת טרום ביצוע הניתוח.

בכל מצב בו נגרם לכם נזק כתוצאה מניתוח הגדלת חזה, בדקו אפשרות של רשלנות רפואית. זאת על ידי פנייה לעורך דין המתמחה בתחום כשטרם הגשת התביעה יש לבחון אם אכן ההליך הניתוחי לא עמד במסגרת רמת המיומנות והזהירות המקובלת והסבירה וכי נמצא קשר נסיבתי בין הנזק שנגרם לאם או לתינוק להתנהלות של הצוות הרפואי.

גובה הפיצויים ייקבע לפי מידת הנזק וטווח הזמן של הפגיעה במנותחת: אם מדובר בנזק זמני וקל, אם זה נזק קבוע שמתלווים אליו גם נזקים נפשיים. פרמטרים נוספים קושרים לגיל המנותחת, פגיעה ביכולת התפקודית ובכושר ההשתכרות. הנזקים האסתטיים עלולים להוביל לפגיעה נפשית קשה הפוגעת גם ביכולת התפקודית-תעסוקתית מה שלרוב מהווה עילה לתביעה על פיצויים כספיים גבוהים שיכולים למאות ואף מיליוני שקלים.

כמה המאמר היה יעיל?

לחץ על הכוכב על מנת לדרג את המאמר!

דירוג ממוצע 0 / 5. מונה הצבעות: 0

אין הצבעות עד עתה. היה הראשון לדרג את המאמר.

As you found this post useful...

עקוב אחרינו ברשתות החברתיות!

שתפו:
מאמרים נוספים:
קרעים בלידה
רשלנות רפואית קרעים בלידה

קרעים בלידה עלולים לגרום לכאב, לפגיעה ביחסי המין ולבעיות רפואיות נוספות. במקרים בהם הקרעים הם תוצר של רשלנות רפואית ניתן להגיש תביעת פיצויים.

רשלנות רפואית במתיחת בטן
רשלנות רפואית בניתוח מתיחת בטן

0 (0) ניתוח מתיחת בטן אשר הינו ניתוח פלסטי אלקטיבי (למטרות אסתטיות ולא רפואיות) הינו הליך המורכב הדורש הכנה ומיומנות גבוהה של הצוות המטפל, במידה

רשלנות רפואית בניתוח מוח
רשלנות רפואית בניתוח מוח

0 (0) ניתוח מוח הינו הליך המורכב הדורש הכנה ומיומנות גבוהה של הצוות המטפל, במידה ונמצא כי חלה רשלנות של גורם רפואי במהלך הניתוח תיתכן

צור איתנו קשר