רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית

אבחון מוקדם של סרטן הערמונית מאפשר להעניק לחולה טיפול פשוט והגעה להחלמה מלאה. אי אבחון מוקדם שמקורו ברשלנות מהווה עילה לתביעת פיצויים.
רשלנות רפואית אבחון סרטן הערמונית
0
(0)
תוכן העניינים:

סרטן הערמונית הינו סוג הסרטן השכיח ביותר אצל גברים בגילאי 50 ומעלה, המקביל לסרטן השד אצל נשים. כ- 10% מהגברים יחלו במהלך חייהם בסרטן הערמונית.

סרטן הערמונית מאופיין בתהליך איטי ושקט שיכול להימשך במשך שנים. כתוצאה מהיותו סרטן עדין יחסית, ניתן בקלות לטפל בו ולהחלים ממנו בשלבים המוקדמים. אולם מנגד, קשה יותר גם לאבחן אותו בזמן ולשים לב לתופעות שעלולות להצביע על התפתחותו של גידול בערמונית.

בשל הקושי באבחון ובשל היותו שכיח כל כך, מקובל לערוך אחת לשנה, החל מגיל 50 בדיקת PSA. בבדיקה זו נספרים ערכי חלבון ה-PSA בדם. ערכים גבוהים מדי צריכים להדליק אצל הרופא נורה אדומה ולשלוח את המטופל לבדיקות נוספות על מנת לשלול קיומו של סרטן הערמונית.

תסמיני סרטן הערמונית

אנשים הלוקים בסרטן הערמונית עלולים לסבול מתופעות שונות באזור זה כמו: קושי במתן שתן, צורך במתן שתן לעיתים תכופות, קושי בהתאפקות, ועוד. עם זאת, פעמים רבות התסמינים אינם מובהקים ולכן המלצת משרד הבריאות הינה להיבדק בדיקת סקר אחת לשנה, החל מגיל 50 ומעלה.

כיצד מאבחנים את סרטן הערמונית?

כאמור, הצורה הפשוטה ביותר לאבחן סרטן בערמונית הינה באמצעות בדיקת PSA. אם זאת, חשוב לדעת כי ממצעים גבוהים אמנם מעלים חשד לסבירות גבוהה של סרטן בערמונית אולם אינם מהווים ממצא וודאי. במקרה בו ערכי החלבון בדמו של אדם מתחת לגיל 50 עולים על 3, ועמל גיל 50 על 4, יבצע הרופא בדיקת DRE. בבדיקה זו ממשש הרופא בצורה ידנית את הערמונית על מנת להרגיש את מרקם הבלוטה ואת גודלה.

במקרה ובדיקה זו מאששת את החשד, יישלח הפציינט לבדיקת אולטרסאונד וביופסיה כדי לקבל אבחנה סופית ומדויקת ולהתחיל טיפול מידי.

עילות לרשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית

מקרים בהם קיים חשד כי למטופל נגרם נזק שמקורו ברשלנות רפואית באבחון בזמן ונכון של סרטן הערמונית:

  • סירוב להפניית מטופל לבדיקת PSA

בכל מקרה בו סירב הרופא להפנות את המטופל לבדיקת החלבון וכתוצאה מכך נגרם לו נזק, ניתן לקבוע כי מדובר ברשלנות רפואית.

  • התעלמות מסימפטומים מחשידים

במקרה בו ערכי בדיקת PSA אינם תקינים או במקרה בו החולה מתלונן על תופעות העלולות להצביע על חשד לסרטן בערמונית והרופא לא התייחס בהתאם ולא שלח את המטופל לבדיקת המשך נצרכות, מדובר ברשלנות רפואית.

  • אבחון שגוי

פעמים רבות תסמיני המחלה מקבילים לתסמינים של מחלות אחרות. במקרה בו אבחן הרופא את התסמינים כשייכים למחלה אחרת ולא שלל קודם לכן אפשרות של סרטן הערמונית וכתוצאה מכך אובחן הסרטן בשלב מתקדם מדי, ניתן יהיה לתבוע על רשלנות רפואית.

  • אי לקיחת אחריות מתבקשת

ישנם מקרים בהם המטופל מופנה לבדיקת ביופסיה, אולם תוצאות הבדיקה לא מועברות חזרה אל הרופא המטפל וכתוצאה מכך ממשיך הגידול להתפתח ללא קבלת טיפול הולם. 

תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית באבחון סרטן הערמונית

בשל שכיחותה של המחלה והתסמינים השקטים שלה תחום זה הינו אחד מהבולטים במספר התביעות המוגשות בו מדי שנה בגין רשלנות רפואית.

בתחום של אבחון סרטן בגוף קיימת חשיבות מיוחדת לאבחון מקודם ככל הניתן, ובפרט בסרטן הערמונית שניתן לטיפול פשוט והחלמה מלאה במקרה בו תופסים אותו בזמן. לכן, בכל מקרה בו ניתן היה לאבחן את החולה בשלב מוקדם ובכל זאת התגלתה המחלה רק בשלבים מאוחרים יותר, מומלץ לבדוק האם הייתה התנהלות רשלנית של הצוות הרפואי.

יש לפנות לעו"ד בתחום הרשלנות הרפואית על מנת שיבחן את המקרה לעוקמו, זאת לאחר איסוף מידע רפואי וכל מידע רלוונטי למקרה. במידה ועל פניו נמצא כי ייתכן והיתה רשלנות העו"ד ידאג לספק חוות דעת של רופא מומחה בתחום האונקולוגיה במסגרת התביעה בבית המשפט. גובה הפיצויים יקבע בהתאם למידת הנזקים הרפואיים והנפשיים שנגמרו למטופל, כשבמקרים חמורים גובה הפיצוי יכול להגיע עד למיליוני שקלים.

 

כמה המאמר היה יעיל?

לחץ על הכוכב על מנת לדרג את המאמר!

דירוג ממוצע 0 / 5. מונה הצבעות: 0

אין הצבעות עד עתה. היה הראשון לדרג את המאמר.

As you found this post useful...

עקוב אחרינו ברשתות החברתיות!

שתפו:
מאמרים נוספים:
קרעים בלידה
רשלנות רפואית קרעים בלידה

קרעים בלידה עלולים לגרום לכאב, לפגיעה ביחסי המין ולבעיות רפואיות נוספות. במקרים בהם הקרעים הם תוצר של רשלנות רפואית ניתן להגיש תביעת פיצויים.

רשלנות רפואית במתיחת בטן
רשלנות רפואית בניתוח מתיחת בטן

0 (0) ניתוח מתיחת בטן אשר הינו ניתוח פלסטי אלקטיבי (למטרות אסתטיות ולא רפואיות) הינו הליך המורכב הדורש הכנה ומיומנות גבוהה של הצוות המטפל, במידה

רשלנות רפואית בניתוח מוח
רשלנות רפואית בניתוח מוח

0 (0) ניתוח מוח הינו הליך המורכב הדורש הכנה ומיומנות גבוהה של הצוות המטפל, במידה ונמצא כי חלה רשלנות של גורם רפואי במהלך הניתוח תיתכן

צור איתנו קשר