רשלנות רפואית בלידת פג

פגים הינם בעלי סיכון לחשיפה לזיהומים ומחלות ולכן על צוות הפגייה לשמור על הפגים באופן מיטבי. טיפול רשלני מהווה עילה לתביעת פיצויים.
רשלנות רפואית לידת פג
0
(0)
תוכן העניינים:

כ-10% מהתינוקות הנולדים בארץ מדי שנה מוגדרים כפגים. פג הוא תינוק שנולד במשקל הנמוך מ-2.5 ק"ג או נולד לפני השבוע ה-37 להיריון. פעמים רבות מתחברים שני מקרים אלה יחד.

לתינוקות הפגים מערכות גופניות רגישות ביותר והם נדרשים למעקב קפדני ושמירת נהלים זהירה מאוד בכל הנוגע לדרכי הטיפול בהם, כללי היגיינה שונים ומעקב התפתחותי תקין.

לרוב, המערכת החיסונית של הפגים חלשה ועדינה מאוד והם חשופים לסכנות וזיהומים רבים. על צוות הפגייה המקבל את התינוק להקפיד על הכללים הנדרשים לצורך שמירה מיטבית על בריאותו של היילוד.

רשלנות רפואית בטיפול בפגים - מתי?

לא כל פג שמצבו הידרדר או בעיה פיזית שנוצרה לאחר הלידה הינם בשליטתו של הצוות הרפואי, אולם קיימים מקרים בהם עלולה רשלנות רפואית מצד הרופא המטפל להוביל לבעיות רפואיות שונות ואף למותו של התינוק הקטן.

  • מעקב לקוי לאחר הלידה

כחלק מתהליך הליווי בפגייה, עובר כל פג מעקב קפדני אחר מערכות גופו במטרה לוודא כי הוא מתפתח בצורה תקינה ולא נשקפת סכנה לבריאותו. במקרה בו לא התגלתה בעיה בזמן או טופלה בשלב מאחור מדי בשל ניטור כושל או כשל במעקב, ניתן יהיה להגיש תביעה על רשלנות רפואית בטיפול בפגים.

  • טיפול תרופתי שגוי

כמו בכל הליך רפואי, גם בטיפול בפגים עלול רופא לתת טיפול רפואי שגוי ובכך להזיק למצבו של התינוק. בשל רגישותם של הפגים כל טעות כזאת עלולה לעלות להם ביוקר. במקרה בו טופל פג בתכשירים שאינו מותאמים למצבו, קיימת עילה להגשת תביעה על רשלנות רפואית.

  • אי אבחון בעיות שכיחות אצל פגים

קיימות בעיות שונות השכיחות במיוחד אצל פגים, כמו זיהומים, חסימת מעיים, ועוד. מצופה מן הרופא הסביר לשלול בעיות אלו באמצעות בדיקה מקיפה לפג. במקרה של אי אבחון בעיות נפוצות אצל פגים, קיימת סבירות גבוהה לרשלנות רפואית.

  • חשיפה למחלות וזיהומים

פעמים רבות מקורן של מחלות שונות, כמו צהבת, בפגים מגיעה מחשיפה לא מבוקרת של התינוק לחיידקים בעת שהותו בפגייה. כדי לוודא שאין מדובר ברשלנות רפואית יש לבדוק האם הייתה עמידה על נהלי בריאות והיגיינה ולא נרשם זלזול מצד הצוות שהוביל להידבקותו של התינוק.

 

כמה המאמר היה יעיל?

לחץ על הכוכב על מנת לדרג את המאמר!

דירוג ממוצע 0 / 5. מונה הצבעות: 0

אין הצבעות עד עתה. היה הראשון לדרג את המאמר.

As you found this post useful...

עקוב אחרינו ברשתות החברתיות!

שתפו:
מאמרים נוספים:
קרעים בלידה
רשלנות רפואית קרעים בלידה

קרעים בלידה עלולים לגרום לכאב, לפגיעה ביחסי המין ולבעיות רפואיות נוספות. במקרים בהם הקרעים הם תוצר של רשלנות רפואית ניתן להגיש תביעת פיצויים.

רשלנות רפואית במתיחת בטן
רשלנות רפואית בניתוח מתיחת בטן

0 (0) ניתוח מתיחת בטן אשר הינו ניתוח פלסטי אלקטיבי (למטרות אסתטיות ולא רפואיות) הינו הליך המורכב הדורש הכנה ומיומנות גבוהה של הצוות המטפל, במידה

רשלנות רפואית בניתוח מוח
רשלנות רפואית בניתוח מוח

0 (0) ניתוח מוח הינו הליך המורכב הדורש הכנה ומיומנות גבוהה של הצוות המטפל, במידה ונמצא כי חלה רשלנות של גורם רפואי במהלך הניתוח תיתכן

צור איתנו קשר