רשלנות רפואית שיתוק מוחין

שיתוק מוחין זוהי הפרעה נוירולוגית שלרוב נגמרת עקב בעיה בההריון או בלידה, לעיתים כתוצאה מרשלנות רפואית. הפיצויים על תביעה זאת הם מהגבוהים ביותר.
רשלנות רפואית שיתוק מוחין
0
(0)
תוכן העניינים:

שיתוק מוחין הינו שם כולל לבעיות נוירולוגיות שונות בלתי הפיכות, הנגרמות בדרך כלל כתוצאה מבעיות במהלך ההיריון או הלידה.

מצוקות שונות הנגרמות לעובר במהלך ההיריון או הלידה עלולות לגרום לכשל באספקת החמצן למוחו של העובר ובעקבות כך לנזק בלתי הפיך.

פעמים רבות נזק זה איננו בולט בשלבים מוקדמים ורק בשנים מאוחרות יותר, עם העיכוב ההתפתחותי של הילד, צפה הבעיה ונקבע שיתוק מוחין ברמה מסוימת.

בכל שלב שהוא, כדאי לשחזר את תהליך הלידה כדי לוודא שהנזק לא נגרם כתוצאה מרשלנות רפואית.

כדאי לדעת שהפיצויים בארץ על רשלנות רפואית שהובילה לשיתוק מוחין הם מהגבוהים ביותר ולכן לא מומלץ להתייאש ולהרפות מהתביעה.

המקרים הנפוצים ביותר לרשלנות רפואית בשיתוק מוחין

  • אבחון לקוי בעת קבלת אישה ללידה

אבחון חלקי או שגוי של מצוקה עוברית עלולים להוביל לשיתוק מוחין ברמות שונות. אם היה ניתן לראות בעת הבדיקה האטה בדופק העובר, ירידה בתנועות העובר, או כל סימן אחר למצוקה עוברית ובכל זאת לא ננקטו האמצעים הנדרשים במקרה זה רשאים ההורים או הילד בהגיעו לבגרות לתבוע את הגוף המטפל ברשלנות רפואית בשיתוק מוחין. בכל מקרה של מצוקה עוברית על הרופא לזרז ככל הניתן את תהליך הלידה ולהגיש את העזרה הנדרשת לעובר. פעמים רבות כתוצאה מדחיית ניתוח קיסרי או אי נתינת טיפול לחוסר חמצן בעת הלידה גרמו נזק בלתי הפיך לילוד.

  • אי אבחון של דלקות וזיהומים ואי נתינת טיפול הולם

אחת הסיבות המובילות למקרי שיתוק מוחין בקרב תינוקות הינם מחלות, דלקות וזיהומים במהלך ההיריון ובתקופה הקצרה שלאחר הלידה.

באחריותו של הגוף הרפואי לבצע הן במהלך ההיריון והן לאחריו מעקב רפואי המוודא את בריאות האישה והעובר.

תינוקות שנדבקו במחלות שונות כגון: אדמת, מנינגיטיס ועוד ולא טופלו כראוי עלולים לפתח בשלב מאוחר יותר שיתוק מוחין ברמות שונות.

  • מצוקה עוברית כתוצאה מהחלטה רפואית שגויה

החלטות שונות המתקבלות לפני או במהלך הלידה עשויות להשפיע באופן בלתי הפיך. במקרה בו התקבלה החלטה שגויה שגררה בעקבותיה נזק, ניתן יהיה להגדירה כרשלנות רפואית ולקבל את מלוא הפיצויים המגיעים על פי חוק. דוגמא נפוצה למקרה כזה היא הימנעות מביצוע ניתוח קיסרי נחוץ במקרה בו התקבלה הערכה שגויה לגבי משקל העובר.

תהליך הגשת תביעת רשלנות רפואית בשיתוק מוחין

תהליך התביעה הינו ארוך ומייגע, ובכל אופן מומלץ שלא להרים ידיים. גובה הפיצויים על מקרי הרשלנות בתחום זה יכול להגיע עד מיליוני שקלים ועשוי לסייע מאוד בפיתוחו ושילובו של הילד הפגוע.

גובה הפיצויים נמדד לפי חומרת הפגיעה ומידת הקשר בינה לבין הרשלנות הרפואית שנעשתה. התביעה מתבססת על חוות דעת רפואיות, רופא נשים במידה והנזק נגרם במהלך הלידה, ונוירולוג.

כמה המאמר היה יעיל?

לחץ על הכוכב על מנת לדרג את המאמר!

דירוג ממוצע 0 / 5. מונה הצבעות: 0

אין הצבעות עד עתה. היה הראשון לדרג את המאמר.

As you found this post useful...

עקוב אחרינו ברשתות החברתיות!

שתפו:
מאמרים נוספים:
קרעים בלידה
רשלנות רפואית קרעים בלידה

קרעים בלידה עלולים לגרום לכאב, לפגיעה ביחסי המין ולבעיות רפואיות נוספות. במקרים בהם הקרעים הם תוצר של רשלנות רפואית ניתן להגיש תביעת פיצויים.

רשלנות רפואית במתיחת בטן
רשלנות רפואית בניתוח מתיחת בטן

0 (0) ניתוח מתיחת בטן אשר הינו ניתוח פלסטי אלקטיבי (למטרות אסתטיות ולא רפואיות) הינו הליך המורכב הדורש הכנה ומיומנות גבוהה של הצוות המטפל, במידה

רשלנות רפואית בניתוח מוח
רשלנות רפואית בניתוח מוח

0 (0) ניתוח מוח הינו הליך המורכב הדורש הכנה ומיומנות גבוהה של הצוות המטפל, במידה ונמצא כי חלה רשלנות של גורם רפואי במהלך הניתוח תיתכן

צור איתנו קשר